Alla inlägg under oktober 2011

Av Liv/Jessica - 31 oktober 2011 18:30

Haha, det är JAG som är snyggast i våran video ju! Jag spelar den lilla flickan som får smisk! Hihi ! Dumma Liv som inte ville spå mej! Länken till videon finns lite längre ner ↓


Hmmm.... vad ska jag skriva? Har stretchat lite (stavning?) nu, måste bli vigare. Har också tränat lite på min utvridning. Den är ganska bra men jag vill öva lite ändå!Längtar tills på onsdag!



// Jessica

Av Liv/Jessica - 31 oktober 2011 17:38

146 visning på våran Mime Video som ligger på youtube! Jag e helt klart snyggaste häxan  EVER! Länk till Videon:  http://www.youtube.com/watch?v=67uG6rD0_ts

Titta på den, SNÄLLA vi vill över 200 visningar!


// LIV 







Av Liv/Jessica - 31 oktober 2011 17:26

Måste träna en halvtimme per dag! Det är nämligen så att min danslärare Håkan har sagt att man inte kan bli balettdansös om man inte tränar fem gånger i veckan (Typ..) jag vill bli det! och nu är det så här att det inte finns balett- träningar fem gånger i veckan på gotland. ORÄTTVIST! Jag tränar så mycket som det går på gotland. Två gånger i veckan.


// LIV


P.S om jag inte blir dansös ska jag se till att det i framtiden finns tillräkligt med träning för såna som jag på Gotland D.S

Av Liv/Jessica - 27 oktober 2011 22:11

Hejsan! Idag har vi haft en riktig myskväll! Vi åt fruktsallad, fruktsmoothie och nötter. Nyttigt! Allt var bra tills... vi inte fick någon färg på filmen vi skulle se, The Nutcracker Ballet, så vi fick (tyvärr) titta på datorn istället. Men det funkade helt OK. Vi ska ha uppvisning i december, då ska vi göra "Waltz of The Snowflakes" som fanns med i filmen. Nu sitter vi och tecknar lite balettiga saker! 



// Jessica och LIV

Av Liv/Jessica - 27 oktober 2011 16:59

I somras var vi på ett dansläger. Nordic Dance Camp (Förkortning NDC!) Det var det roligaste vi någonsin varit med om. På NDC hade vi det här schemat :


Styrketräning

Balett

Bournoville Mime

Lunch

Rast

Street dance


När vi hade Mime satt vi ihop en scen ur baletten Sylfiden (La Sylphide). Vår lärare Charlie har lagt upp den på youtube.  http://www.youtube.com/watch?v=67uG6rD0_ts  Jag (LIV) är den snygga häxan! Jag (Jessica) den lilla flickan som får smisk!


LIV och Jessica

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vi är två flickor på tolv vårar. Vi ÄLSKAR balett! Vi har dansat i fyra år nu.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards